Wpisz szukane zagadnienie. Wciśnij ESC, aby anulować.

Jagody goji i nasiona chia – co to jest i z czym to sie je

Dużo szumu jest teraz wokół tych całych nasion chia i jagód goji. A cóż to takiego jest? I z czym to się je? Uwielbiam wszelkie nowości, dlatego też sprawdziłam, wypróbowałam i napiszę Wam o nich kilka słów.

Jagody goji nazywane są “owocami długowieczności” lub “czerwonymi diamentami”. Są uważane za “super fruits” ze względu na wysoką zawartość witaminy A i E, świetne źródło białka i żelaza oraz wysoką zawartość błonnika. Jagody goji reklamowane są jako lekarstwo na różne choroby. Są uważane za eliksir młodości. Podobno pomagają na bezsenność. Pomagają walczyć z nadciśnieniem. Mają działanie wspomagające odchudzanie, a nawet usprawniają krążenie i pracę serca oraz wzmacniają odporność. Podobno opóźniają starzenie. Ale pamiętajcie żeby nie przesadzić z tymi cudownym owocami, bo maksymalna zalecana dzienna dawka suszonych owoców to 20 g. Wiadomo, co za dużo to nie zdrowo.

Mają mnóstwo zalet, prawda? Ale mają też wady… Podobno mogą wywoływać sensacje żołądkowe a także mogą szkodzić zdrowiu. Piszę wszędzie podobno, bo niestety nie ma badań potwierdzających słowa producentów. Naukowcy dopiero się za nie biorą. Jedno jest pewne, jagód goji nie mogą stosować osoby, które przyjmują leki przeciwzakrzepowe. 

Jagody można używać do ciast i deserów, owsianki i batonów musli, ryżu i zup.

nasiona chia

Nasiona chia to nic innego jak szałwia hiszpańska – roślina pochodząca z centralnej i południowej części Meksyku. Nasiona chia służą do przyrządzania odżywczych napojów i żywności. Polecana jest przede wszystkim jako dodatek do owsianki, musli, deserów, wypieków, jako zagęstnik do zup i sosów, a nawet do pulpetów. Nasiona te zawierają mnóstwo błonnika pokarmowego, który daje solidne uczucie sytości, dlatego też są idealne dla osób dbających o linię. Nasiona możemy przemycać do posiłków zyskując w ten sposób dodatkową ilość kwasów tłuszczowych omega 3 oraz wspomniany wyżej błonnik.

Jak ich używać? Nasiona chia po namoczeniu mają postać żelu. Ważne są proporcje: na 1 łyżkę nasion dodajemy 4 łyżki płynu. A namaczać możemy je w wodzie, mleku, mleku kokosowym, soku, wodzie kokosowej itd. Nasiona te możemy stosować również bez namaczania, np. jako posypkę do sałatek lub panierkę do mięs.

Wypróbowałam i polecam na śniadanie przepyszną owsiankę z chia i jagodami goji. Przepis znajdziecie TUTAJ, a już niedługo pojawi się na blogu deser z nasionami chia.

owsianka

owsianka z chia

#zdrowyczwartek #glodnizmian

FOLLOW ME ON INSTAGRAM & FACEBOOK

 

3,553 total views, 5 views today

3 Komentarze

  1. Kasia M.

    Ja tez zauważyłam, że jakiś szał jest na te nasiona. Dzięki za ten wpis. Dużo mi rozjasnił na ten temat :)

  2. Porady co do jagód Goji znajdziecie również tutaj. Ja jem je codziennie na drugie sniadanie z jogurtem naturalnym, żurawiną, czasem łącze też własnie z nasionami Chia.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany.