Pomysł na weekend: Krynica-Zdrój

by Agnieszka
Krynica Zdrój

Dziwne mamy czasy, prawda? Między jednym lockdownem a drugim udało nam się trochę pojeździć po świecie. Byłyśmy nad polskim morzem i na Sycylii. Teraz w dobie pandemii wydaje mi się to takie odległe i trochę nie rzeczywiste, ale tak byłyśmy tam! Na potwierdzenie mam milion pięknych zdjęć. Po wakacyjnych i zagranicznych wyjazdach przyszedł czas na Polskę. Szkoda nam weekendów spędzonych w domu, dlatego wybrałyśmy się do Krynicy Zdrój. Byłam tam sto lat temu – w Krynicy spędziłam kiedyś, jakieś ferie zimowe. Na weekend w Polsce mieliśmy kilka pomysłów, jednak ostatecznie padło na Krynicę. Znalazłyśmy nocleg, spakowałyśmy walizki i w drogę. Pogodowo zapowiadało się niezbyt ciekawie – cały weekend miało lać. Przyznaję, że po raz pierwszy prognozy pogodowe się nie sprawdziły. I całe szczęście!

Choć Krynica Zdrój to małe miasteczko to z pewnością nie będziecie się nudzić. Poniżej przygotowałam plan – co zobaczyć i gdzie zajrzeć. Śniadania i kolacje były w naszym zakresie, natomiast na obiady chodziłyśmy do Hotelu Paradise. Przepyszne domowe jedzenie w przyzwoitych cenach. Bardzo polecamy to miejsce!

Krynica

Co robić w Krynicy Zdrój – gotowy plan na weekend

• Podstawa to spacer w koronach drzew i wejście na wieżę widokową. Można tam wjechać kolejką lub wejść na nogach. Z racji tego, że byłyśmy w towarzystwie małych dzieci, a całą noc lało wybrałyśmy opcję wjazdu i zjazdu. Cena za osobę (wjazd, wejście na wieżę i zjazd koleją krzesełkową): 69 zł bilet normalny, 55 zł bilet ulgowy.

Krynica Zdrój

• Trzeba odwiedzić Muzeum Zabawek. To prawdziwy powrót do przeszłości. Wzięło mnie na sentymenty, a każdy z dorosłych komentował: “O miałam/miałem takie jak byłam/em mała/y!” Super Mario, stare komputery, odtwarzacze CD, video, lalki Barbie i inne (wyglądem jak z horroru), starodawne mebelki i ubranka. Była też klasa z danych lat, stare ławki, ilustracje i tablica. Czad! Bilet wstępu: 15 zł bilet normalny, 12 zł bilet ulgowy.

Muzeum zabawek

• Musisz się wybrać na spacer Deptakiem Krynickim. Pozachwycaj się drewnianą, uroczą i kolorową architekturą. Po drodze zahacz o pijalnię, wypij gorącą czekoladę i zaglądaj w przeróżne zakamarki miasteczka. Jak widać odkryłam kolorowe schody (podobne są w Krakowie), a piernikowa czekolada była przepyszna! Wieczorem koniecznie trzeba pójść pod fontannę multimedialną, która jest w centrum krynickiego deptaku, tuż obok Starego Domu Zdrojowego. O godzinie 20:00 możecie zobaczyć pokaz muzyczno-świetlny, gdzie woda “tańczy” do znanych utworów np. “Ody do radości”, czy  “Wiosny” Vivaldiego.

• Wybierz się do Muzeum Nikifora.

• Wejdź na Górę Parkową. Można też wjechać, ale podczas naszego wyjazdu kolejka była w trakcie remontu (wrzesień 2020). Wejście z dziećmi zajęło nam około 30 minut. Popracowałyśmy nad kondycją, a na samej górze był zasłużony odpoczynek i w nagrodę… kołacze :)
  • Kilka kilometrów od Krynicy jest Tylicz, a tam przecudna Farma Lama i Mini Zoo. Barany, kozy, konie, kotki, świnki, osioł, króliki itd. Farma jest miejscem bardzo zadbanym. Znajduje się tam też duży Dom Gościnny, w którym panuje niesamowity klimat. W najbliższej przyszłości mamy zamiar wybrać się właśnie tam, by spędzić weekend i odpocząć od zgiełku miasta.

• Jeśli wystarczy Wam czasu to można wjechać na Jaworzynę Krynicką, pójść na Sankostradę oraz pojechać do Muszyny i zobaczyć Ogrody Sensoryczne.  Nam nie wystarczyło, ale myślę, że te punkty zaliczymy następnym razem :)

Może Ci się również spodobać

1 comment

Ewa 8 listopada 2020 - 21:11

Prawda, czasy przedziwne. A w Krynicy też byłam sto lat temu :D :D przy najbliższej okazji zabiorę tam rodzinę